Menu Sluiten

Reglementen

VERDELING SHOWS | TIJDEN

De FREESTYLE teams en de JAZZ/MODERN teams zijn verspreid en gecombineerd in SHOW 1, 2 en/of 3.
Deze vinden plaats tussen circa 9.15 uur en 15.00 uur.

De STREET/HIPHOP teams worden gepland in SHOW 2, 3, 4 en/of 5.
Deze shows vinden plaats tussen circa 11.00 en 20.00 uur.

De exacte tijden kunnen wijzigen en zullen per editie bekend worden gemaakt. Het kan per editie wisselen in welke show het team zit. Dit hangt af van het aantal ingeschreven teams en kan dus elke editie anders zijn.

AANTAL TEAMLEDEN

Voor alle teams hanteren wij een minimum van 4 teamleden. Er is geen maximum.

TEAM NAAM

Gelieve geen dansschool / of selectie-naam in de naam van het team verwerken om verwarring te voorkomen, dus geen: ‘Dansschool DayDance 1’, Dansschool DayDance 2 etc… of “selectie Kampen 1”, “selectie Kampen 2”, etc…. Probeer een unieke naam te bedenken, aangezien we ook veel dezelfde namen voorbij zien komen.

ATTRIBUTEN TOEGESTAAN

Het gebruik van attributen / props is toegestaan, MAAR er mag niets achterblijven op het podium na de dans, zoals glitters, papier, sliertjes etc… Het podium dient weer helemaal schoon te zijn direct na de dans. Maak je gebruik van attributen dan is men VERPLICHT dit van te voren per mail aan ons te melden. Let op dat het een toegevoegde waarde is op de choreo! Ook moet eventueel decor snel op en afgebouwd kunnen worden. LET OP: attributen mogen alleen via de grond (tijdens de dans) naar achteren geschoven worden. Dit i.v.m. veiligheid, en schade.

TIJDSDUUR MUZIEK / AANLEVEREN

-STREET/HIPHOP tussen de 1.50 en 2.00 min (max uitloop van 15 sec.)
-JAZZ/MODERN tussen de 2.00 en 2.30 min (max uitloop van 15 sec.)
-FREESTYLE tussen de 2.00 en 2.15 min (max uitloop van 15 sec.)
Als de muziek te lang of te kort is, volgt er een halve puntenaftrek. Dit wordt automatisch verwerkt voor de prijsuitreiking.

De muziek dient uiterlijk 14 dagen voorafgaand aan de wedstrijd bij ons binnen te zijn in WAV- of MP3 (hoge kwaliteit) formaat. Graag aanleveren via ons eigen WeTransfer-kanaal: shellwedanceevent.wetransfer.com met vermelding van het editie nummer, team naam en categorie. Muziek dat via andere kanalen bij ons binnenkomt nemen wij niet in behandeling. Voorkom problemen en irritaties tijdens onze wedstrijd en zorg dat wij de muziek op tijd binnen hebben! LET OP: Bij het niet of té laat inleveren van de muziek volgt een aftrek van 0,5 punt.

Onze rechtstreekse mail voor vragen over muziek: muziek@shellwedanceevent.nl

KWALITEIT MUZIEK

De mixen die wij ontvangen zijn steeds vaker direct van YouTube gehaald. In de eigen studio klinkt deze redelijk, maar in het theater is dit enorm slechte kwaliteit! Het is voor jury en publiek heel storend als we krakende mixen hebben, of diverse volumes in de mix. De jury neemt dit ook mee in de beoordeling. TIP : Laat je mix professioneel maken of koop de muziek!
*Bij een TE slechte mix, kan men aangesproken worden om een nieuwe mix te maken.

LET OP:

De muziek klinkt vanuit de coulisse zachter dan op het podium zelf. Deze staat hard genoeg, gelieve onze geluidsman hiermee niet lastig te vallen. Ook vanwege slechte kwaliteit mixen, is onze geluidsman soms genoodzaakt de muziek juist zachter te zetten zodat er geen kraak en / of ruis te horen is.

LICHTEFFECTEN | PODIUMCHECK

Wij hebben goed en vakkundig theater personeel die voor mooie lichteffecten zullen zorgen. Er kunnen geen wensen m.b.t. het licht worden ingediend.
Een podiumcheck is helaas niet mogelijk.

MELDEN BIJ AANKOMST

Het COMPLETE team dient zich 30 minuten voor aanvang van de show te melden bij de Shell We Dance-Crew bij de artiesteningang van het theater. Per editie wordt de contactpersoon op de hoogte gesteld van de tijden.

CONTACTPERSOON | COACH

Het is verplicht dat elk team een coach bij zich heeft die ten alle tijden te bereiken is. De coach heeft altijd de complete verantwoording over zijn / haar team. Beheert alle kopieën van de ID-bewijzen van het team. Blijft backstage continu bij het team. Er is maar één coach/begeleider per team toegestaan! Hier wordt streng op gecontroleerd. Een extra coach bij de jongste categorie, of een dansschool eigenaar i.v.m. veel teams over de gehele dag, is toegestaan maar moet bij ons vooraf wel gemeld worden.

De coach hoeft geen entree ticket te kopen. De coach loopt mee naar de coulisse en is verantwoordelijk voor het opvangen van het team na de dans. In de zaal kijken is niet toegestaan. De naam van deze coach dient vooraf bij ons bekend te zijn en kan worden ingevuld op het inschrijfformulier.

IEDEREEN KAN MEEDOEN

Je hoeft niet speciaal aangesloten te zijn bij een dansschool of vereniging. Alle dansteams, ook prive-teams kunnen deelnemen aan onze events.

MEEDOEN COACH

De coach van het team mag alleen deelnemen als het team in de oudste categorie valt, dus in categorie 4 (17+)

DEELNEMERSKOSTEN

De inschrijfkosten zijn EURO 8,00 per persoon/danser.
De betaling van de inschrijfkosten dient uiterlijk 14 dagen voor de wedstrijd te zijn betaald.
Als de betaling te laat binnen is, volgt een aftrek van 0,5 punt en is je deelname niet meer gegarandeerd.

PRIVACYVERKLARING / AVG

Door deel te nemen aan het Shell We Dance Event geeft men automatisch toestemming om het door de organisatie gemaakte beeldmateriaal te gebruiken. Wij hanteren de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

MEERDERE CHOREO’S

Als je meerdere choreo meedoet, dan krijg je 50% korting op de inschrijfkosten voor de 2e dans. Het is NIET toegestaan om een heel team mee te laten dansen in dezelfde leeftijdscategorie en stijl. Een dubbele danser in dezelfde categorie (leeftijd/stijl) is toegestaan wanneer deze bij een andere coach/dansschool danst. Dit is verplicht om te melden bij ons.
Uitzonderingen voor meerdere dubbele dansers is toegestaan in overleg, voor grote dansscholen die met minimaal 8 teams deelnemen per editie.
Het is wel toegestaan om als danser dubbel te dansen in verschillende stijlen, bijvoorbeeld FREESTYLE en STREETDANCE.

ENTREETICKETS VOOR PUBLIEK

De tickets zijn te bestellen via www.shellwedanceevent.nl, onder het kopje ‘tickets’.
De prijzen van de tickets zijn: EURO 13,95 per stuk (+ ticketfee / transactiekosten*)

*ticketfee / transactiekosten (+ EURO 0,95)

LEEFTIJDSCATEGORIE TEAMS

Alle teams strijden in leeftijdscategorieën tegen elkaar.

De leeftijdscategorieën zijn:
1= t/m 10 jaar
2= 11, 12 en 13 jaar
3= 14, 15 en 16 jaar
4= 17+

De coach van het team dient een kopie van de legitimatiebewijzen bij zich te dragen. Er kan, bij twijfel, om gevraagd worden. Wij doen ‘steekproeven’ op de dag zelf, tijdens de wedstrijd. Bij een onjuiste leeftijdscategorie krijgt het team een halve puntenaftrek. Ook bij het niet kunnen tonen van legitimatie kunnen wij 0,5 punt aftrek geven.

Elk team doet mee in de leeftijdscategorie van de oudste deelnemer. Wij hanteren als peildatum voor de leeftijdscategorie 1 juni 2025. Het team blijft het hele seizoen in dezelfde categorie mits er geen wijzigingen plaatsvinden. Uitzondering: Je mag in het team 2 personen hebben die max. 1 jaar ouder zijn of een persoon die max. 2 jaar ouder is.

Vervolg reglementen

LEVELS/STIJLEN

(zie uitgebreide info onder het kopje ‘stijlen’ in de menubalk)

De jury kan beslissen om een team dat is ingeschreven in level 1, per direct naar level 2 te verschuiven. Dit team PROMOVEERD dan direct. Als een team al in level 2 zit en volgend seizoen naar een oudere leeftijdscategorie gaat, dan blijft het team in level 2.

Let op: bij een nieuw seizoen kijken wij hoe men gescoord heeft bij de laatste ‘Finals’. Het kan zijn dat het team door gestuurd wordt naar een hoger level.

Bij het inschrijven van een nieuw team geldt: Als er meer dan drie ‘oude’ deelnemers uit een vorig level 2 team in het ‘nieuwe’ team zitten, dan blijft het team level 2. Wij kunnen op elk moment in het seizoen een team doorschuiven van level 1 naar level 2, dus geef jezelf eerlijk op om problemen en frustraties te voorkomen.

BETALING INSCHRIJFGELD

2 weken voor het event dient het complete inschrijfgeld op onze rekening te staan.

WIJZIGINGEN | RESTITUTIE

Na inschrijving, kunnen er t/m 14 dagen voor het event wijzigingen worden doorgegeven. Na deze datum is er geen restitutie meer mogelijk.

AANSPRAKELIJKHEID

De organisatie van het Shell We Dance Event en het theater zijn NIET aansprakelijk voor persoonlijke eigendommen die zoek geraakt en/of beschadigd zijn. Het meedoen aan onze Shell We Dance Events is volledig op eigen risico. Wij zijn NIET aansprakelijk voor opgelopen verwondingen, blessures of ander letsel.

THE FINALS

Bij elke deelname krijgt je team een totaalpunt. Dit punt wordt meegenomen in de ranking voor de landelijke finale in Wageningen. Hoe vaker je meedoet, hoe meer kans je maakt om je positie in de ranking veilig te stellen. Als je echt voor THE FINALS wilt gaan, dan adviseren wij om minimaal 4x per seizoen een wedstrijd deel te nemen. Verdere uitleg staat op de site onder het kopje ‘uitslagen/ranking’.

CHOREO SEIZOEN / THE FINALS

Wij verwachten elk seizoen een nieuwe choreo. Als de choreo, of grote delen hiervan, worden gebruikt van een vorig seizoen, kan de jury hier puntenvermindering voor geven. Bij de finale dans je de choreo die je tijdens het seizoen ook hebt gedanst. Er mogen kleine dingetjes worden aangepast, maar het is niet toegestaan de gehele choreo te veranderen.

Contact

Shell We Dance
info@shellwedanceevent.nl
www.shellwedanceevent.nl

Wil je op de hoogte blijven van alle nieuwtjes rondom het
Shell We Dance Event en wanneer de ticketverkoop voor de events start?

Volg onze social media kanalen!